Premium Ads

Doohan, Formula 1 kariyerinin hala başında iken zaten koltuklarını kaçırmakla ilgili dedikodulara maruz kalıyordu.

Arjanti youth talent Franco Colapinto was at the center of these rumors. During his time racing for Williams, Colapinto had caught the attention of Flavio Briatore.

Briatore, Colapinto'yu yakında Alpine'e ikinci pilot olarak atadı. Bu değişiklik, Doohan üzerindeki baskıya daha da güç katmış ve hem oyuncular hem de ekibin içinden kuşku seedi.

Her ne kadar Doohan, 2024 sezonunun sonunda gelecek yıl için koltuğunu garanti altına almış olsa da Colapinto’nun gelişi sonrasında yaşananlar, Avustralyalı pilotun pozisyonunun kırılganlığını gün yüzüne çıkardı. Alpine yetkilileri bu durumu açıkça kabul etti ancak Doohan’ın yerinin tehdit altında olduğunu hiçbir zaman resmen açıklamadı.

Fakat Bahreyn sonrası takım içerisinden gelen bilgilere göre, Alpine’de birçok kişi Doohan’a destek vermeye kararlı. Takımda görev yapan üst düzey mühendis ve yöneticiler, genç pilotun hızını yeterli buluyor ve Pierre Gasly ile olan tur zamanlarındaki yakınlığını dikkate değer buluyor.

Ayrıca Doohan'ın mühendislik ekibininle arasındaki çalışmanın disiplini konusunda da memnuniyetlerine değinilmekte.

Jack Doohan, Alpine

Fotoğrafta: Sam Bagnall / Motorsport Images

Bu konuda Doohan'ın sezonda yapılan ilk yarışlardaki hataları aynı şekilde görmezden gelinemeyecek. Avustralya'daki yarışı kazada başlamadan dis elendi; ilk turda bir çarpışma yaşadı. Çin Grand Prix'sinde çeşitli sürüş hatası sonucunda cezalandırıldı. Japonyasındaki yarısında dehşete düşürücü bir yanlış yapması daha oldu: 1. viraja girmeden önce DRS sisteminin manuel kapalığını unuttu ve bu aracının büyük bir kaza yaşamasına yol açtı.

Bu hatalar, takımda yerinden edilmek için yeterince önemli idi. Fakat takım içerisinde, Doohan'ın bu hatalardan dolayı bile hala umuda yer veren bir pilot olarak görüldüğü belirgin oldu. Ayrıca, Colapinto'nun Alpine'e sağladığı büyük miktardasponsorluğun yanı sıra, eğer yarış koltuğuna oturursa bu katkıyı daha da artıracağını biliyorlardı. Her ne kadar Doohan'in meydana getirdiği kazalar takım için ekonomik yük olsa da, bunun anında onun pozisyonundan uzaklaştırılmasına yol açmayacağı aşina oldular.

F1 dünyasında, Alpine'in sözleşme şartlarına başvurarakMiami Grand Prix'i önce de Doohan'ı değiştirme hakkının olduğu söyleniyordu. Bu olasılık şu anda geçici olarak atlanıyor. Doohan'un elinde ise, takım içinde yerini koruması için sezonun yarısına kadar performansını arttırmaya yönelik bir fırsat bulunmaktadır.

Özellikle Bahreyn Grand Prix’inde gösterdiği performans alkışı çekti. Doohan, sıralama turlarında neredeyse Q3'ü geçme başarısına imza attı ve yarışta ilk puanlarını kazanmak için mücadeleye girişti. Ancak, güvenlik aracının yarış akışını bozması ve son aşamada üst üste yerleştirilmiş adaylarla rekabet edememesiyle sonuçlandı. Yarış bitiminde, pistin sınırlarını çiğnediği sebebiyleden beş saniyelik ceza alarak 14. pozisyonda listeye dahil oldu.

Takım lideri Oliver Oakes, Doohan'ın genel performansını takdir ettiğini açıkladı.

Table of Contents [Close]
    Daha yeni Daha eski
    X
    X
    X